Sprinter RX — Designer — Duratec rámy a jízdní kola

Sprinter RX

Časovkářský speciál, jehož koncepce vychází z požadavku na minimální odpor vzduchu při jízdě. Zejména z tohoto důvodu byly použity speciální aero profily trubek včetně sedlové trubky JET, které tento požadavek tvarově splňují. Rám dosahuje značné tuhosti, což závodníkovi poskytuje maximální přenos vydané energie do zrychlení. Velmi krátká zadní stavba eliminuje turbulence vznikající v mezeře u zadního kola. 

Zobrazit detaily a popis rámu
Zobrazit cenu a hmotnost (sestavy)

Sprinter RX
zavřít

Nejžádanější sestavy kol

Doporučená sestava Cena vč. DPH Hmotnost
Sh 105 & Fulcrum & PRO 53 860 Kč 8494g
SRAM Force & Fulcrum & PRO 60 545 Kč 7954g
Sh Ult Di2 & Mavic & PRO 108 426 Kč 8213g

... a další sestavy v průběhu konfigurace

Doporučená sestava Cena vč. DPH Hmotnost
rám Sprinter RX + sedlovka Jet 22 182 Kč 1938g
rám Sprinter RX + sedlovka Jet + vidlice Flatly C 25 745 Kč 2298g

Konfigurujete pouze rám. Pro Vaši lepší představu Vám zobrazujeme celé kolo.

OK

Sprinter RX

Časovkářský speciál Sprinter RX je vyrobený z materiálu 7020T6 a jeho součástí je i aerodynamická sedlovka Jet. Časovku používá k závodní činnosti např. Sportovní klub cyklistů Prostějov pod vedením šéf trénéra Mgr. Vladimíra Vačkáře. Díky své velmi vysoké pevnosti a tuhosti, které jsou konstrukčně docíleny aero-profily jednotlivých trubek, je přenos sil od závodníka na pedál téměř stoprocentní a rám zcela vyhovuje závodnímu použití. Doporučujeme jej vhodně vybavit komponenty z karbonu pro zvýšení komfortu při jízdě. Splňuje požadavky UCI. 

Standardní vybavení:  bovden pro zadní brzdu vedený uvnitř rámu, dva páry vložek pro košík na lahve, vyměnitelný držák přehazovačky, navařený držák přesmykače, sedlová objímka Jet,  smyk na lanka, závěs pro řetěz, hlavové složení 1–1/8” FSA ORBIT IS, hliníková aero sedlovka JET

Extra provedení: rám upravený pro osazení elektronickou sada Shimano Dura-Ace Di2 či Shimano Ultegra Di2

Připojovací rozměry:  průměr hlavové trubky pro připojení na vidlici 45 mm,  závit středu BSA (68 mm), přesmykač na navářku

Geometrie rámu - Stáhněte si tabulku s geometrií rámu zde

Časovka pro DI2Časovka pro DI2

Rám Sprinter RX je možné připravit pro montáž elektronické sady Shimano Dura-Ace Di2. Obrázek znázorňuje uchycení baterie. Držák baterie je přichycen za nýty pro lahev na spodní rámové trubce. Kompletní kabeláž je vedena prostorem uvnitř rámu. 

Detail přesmykače FD-7970. Celá řadicí jednotka je digitálně řízená a má aerodynamický tvar. Díky výborné funkci přesného a rychlého řazení pomocí páček ST získala velkou oblibu zejména na časovkářských speciálech! 


Výdrž baterie je velmi často diskutovatým tématem uživatelů sad Di2. Dle papírových dokumentů Shimano má baterie dojezd 1000 km, ovšem dle praktických testů je toto číslo výrazně vyšší. Záleží na stylu jízdy, počasí (léto&zima) a frekvenci řazení. Systém je vybaven idikátorem stavu baterie a tudíž nehrozí, že zůstanete někde viset s jedním převodem. 

Celý systém je dokonale utěsněn a nevznikají problémy při jízdě v dešti nebo jiných nepříznivých podmínkách. Jakýmsi důkazem spolehlivosti je užití elektrosad v cyklokrosu.

Baterie DI2Baterie DI2
Řazení DI2Řazení DI2


Řazení na konce řidítek SW-7971 a časovkářské brzdové páky včetně řazení ST-7971. Tento systém přináší revoluci v systému řazení silničních kol. Systém je jezdcem intuitivně ovládán z řadících pák, tvarově velice podobných klasické mechanické verzi. Rozdíl nastává při zařazení, kdy je zapotřebí mnohem menší síly. Veškeré řazení je na ťuknutí a rozhodujícím faktorem je rychlost přeřazení, která je zhruba o 50% rychlejší oproti mechanické verzi. 

Řídítka Ritchey WCS Hammehead Kit vyrobená z karbonu a k těmto vyhnuté karbonové ručky S-bend. 


Systém je propojen dvoužilovými kabely zakončenými konektory pro pohodlné propojení celého systému ve funkční celek. Servomotůrky měničů a vůbec celý systém je poháněn nabíjecí baterií, která bývá umístěna na modulu pod košíkem na spodní rámové trubce, jak znázorňuje obrázek výše. 

DI2 kabelážDI2 kabeláž