Unikátní řešení kola Canner CC1 aneb spojení hliníkového rámu s karbonovým prvkem C.E.E. umístěným v zadní stavbě rámu. Prvek má funkci tlumení v řádu 1-2mm a právě díky tlumení kolo perfektně kopíruje náročnější terén, dodává větší stabilitu a jistotu ve sjezdech a přitom zachovává patřičnou tuhost a pevnost ve výjezdech.
Vlastní výroba a velmi individuální přístup ke stavbě rámů umožňuje optimalizovat geometrii rámu a posedu tak, aby odpovídal tělesným proporcím závodníka. Každý máme jinak dlouhé stehenní kosti, nohy, tělo či ruce a postavit si kolo na míru je základ pro kvalitní jízdu! Vyladíme-li posed, nejenže závodník se cítí z hlediska ergonomie a vysoké zátěže velmi dobře, ale zajistíme i optimální přenos síly do zrychlení. Více o měření najdete zde.
Rám je vyroben ze slitiny 7020T6 a jeho geometrie je přizpůsobena závodnímu použití. Horní rámová trubka je prodloužena, což ještě více zlepšuje jízdní vlastnosti a ovladatelnost kola. Od konvenčních rámů se odlišuje nejen pojetím tlumení pomocí karbonového prvku C.E.E., ale též kompletním vnitřním vedením, které snižuje nároky na údržbu kola. Lanka pro přehazovačku a přesmykač jsou vedeny v teflonových hadičkách umístěných ve spodní rámové trubce a díky systému „sandwichového“ středu vychází lanka přímo u jednotlivých dílů. Horní a spodní rámová trubka jsou ve směru od hlavy rámu tvarovány tak, aby v případě dynamických nárazů do předního kola, dokázaly tyto rázy pohltit a rám se stal více komfortním. Konstrukce tvaru trubek zadních vzpěr Biaxial S-bend, tvar spodní a horní rámové trubky pozitivně ovlivňuje přenos rázů z kola do dotykových míst závodníka tj. do setu "sedlovka-sedlo" a do řídítek. Rám díky kompletnímu vnitřnímu vedení a integrovanému karbonovému prvku C.E.E. působí velmi elegantním a originálním dojmem. Standardní vybavení Geometrie rámu |
![]() |
Vnitřní teflonové vedení: Vedení lanek pro přehazovačku a přesmykač prostorem uvnitř rámu. Lanka jsou protaženy v teflonových hadičkách napnutých v rámu. Životnost vedení je díky vynikajícím třecím vlastnostem teflonu doživotní. Na rámu díky tomuto systému nejsou žádné navářky a rám disponuje velmi kompaktním designem.
![]() |
![]() |
Karbonový pružný prvek CEE, jehož hlavní funkcí je zachytit a utlumit rázy vznikající závodní jízdou. Pružení elementu odpovídá rozsahu 1-2 mm. CEE je uchycen do zadních vzpěr přes tvarový spoj. Vnitřní tvar elementu je frézován na CNC stroji. Rám s tímto prvkem je velmi komfortní zejména pro dlouhé marathony a ve výjezdech se chová jako klasický pevný rám.
![]() |
![]() |
Při pohledu na spojení horní rámové a sedlové trubky si můžeme všimnout precizního ručního zabroušení svaru. Po dokončení svařování je svar ručně obroušen a tím je odstraněno povrchové pnutí svaru a dosaženo velmi kompaktního vzhledu. V případě svařování rámů Duratec se nejedná se o klasickou housenku typickou pro svařování robotem, ale o kvalitní spojení trubek provařením, jímž vytvoříme opticky velmi elegantní spoj vysoké pevnosti!
Na obrázku je uchycení zadního kola pomocí rychloupínáku. Za příplatek je však možné si vybrat uchycení zadního kola na pevnou osu pomocí patentovaného systému Syntace X-12. Toto řešení výrazně zvyšuje tuhost a pevnost zadního trojúhelníku rámu. Je mnohem pevnější než konvenční uchycení na rychloupínák. Při defektu je výměna kola velmi snadná, neboť kolo přesně zapadne hned napoprvé. Při výběru pevné zadní osy je nutné uchytit zadní brzdu systémem POST MOUNT.