Roku 2006 vstupuje na scénu další alu-karbonový mtb model Rass CC1 vyráběný stejnou technologií jako silniční model Heroine CR1. Duratec posiluje výrobní vybavenost a koupí nové technologie CNC obrábění posouvá všechny modely ve své nabídce opět o třídu výše. Nové pojetí dílčích prvků rámů, nové výrobní technologie a design výrobků je velmi příznivě vnímán zákazníky. Marketing a úspěšnost značky podtrhuje uzavřená spolupráce s Jánem Svoradou, který používá oba alu-karbonové modely kol.
Rok 2007 je inovativní zejména v mtb modelech kol. Díky znalosti zpracování uhlíkových vláken na základě vyvinutých modelů v předcházejících letech, vzniká nový model Canner CC1, do jehož zadní stavby je integrován pružný karbonový element. Výrobek na sebe strhává pozornost médií a zákazníků. Úspěšnost roku 2007 podtrhuje vítězství Jana Kopky na nejtěžším závodě světa Iditarod 07, na který mu byl vyvinut speciálně dimenzovaný rám do extrémních podmínek Aljašky.
Rok 2008 je zlomovým. Společnost má za sebou unikátní řešení ve stavbě jízdních kol jako např. v oblasti zpracování kompozitních materiálů, v oblasti zpracování hliníku, v oblasti výroby a používaných technogií, ale rychlá doba vyžaduje rychlé reakce na požadavky trhu. Rostou nároky na vybavení, roste konkurence produkující své výrobky levnou pracovní sílou v Asii a tudíž za nižší ceny, rozšiřují se možnosti importu z Asie a vývojová inovativní smyčka se zužuje na 1 rok. Cyklističtí výrobci se snaží napodobovat rychlost vývoje z automobilového průmyslu. Je nutné společnost posunout o krok dopředu. Duratec podává žádost o získání dotace od Ministerstva průmyslu a obchodu na vývojové vybavení (více na stránce PROJEKTY) a díky preciznosti svého záměru a bezchybnosti získává zelenou se svým projektem Vývojové centrum DURATEC. Díky tomuto dochází k výbavení vývojové laboratoře a výstavbě nových prostor pro vývoj. Prvními výsledky je revoluční technologie AFCF (více na stránce TECHNOLOGIE) a prototyp modelu Cult CR3. Projekt je ukončen v roce 2010.
Rok 2009 - strategické rozhodnutí jednatelů Kateřiny a Milana Duchkových za společnost Duratec a to prodávat své výrobky přímo zákazníkovi a opustit "staromódní" řetězec "výrobce - maloobchod - zákazník". Jeden z nejriskantnějších kroků v historii společnosti! Pustit se úplně novou cestou a nebo se držet konvenční prodejní strategie? Začátek velmi těžký, psychicky náročný, obchodníci pobouření a rozzlobení, ale výsledek po balancování 2010 uspokojivý. Po více letech lze jen konstatovat, že rozhodnutí bylo perfektně načasované a správné.
Rok 2010 začal mediální bublinou o finanční krizi. Pro mnohé stav deprese, pro Duratec impulz pustit se s vervou do práce. Obrat směrem k zahraničnímu obchodu a jeho rozšíření, hledání nových možností a snaha být připraven.