Tandem Big Bang R9 — Designer — Duratec

BIG BANG
zavřít

Nejžádanější sestavy kol

Doporučená sestava Cena vč. DPH Hmotnost
Shimano GRX 400 2x10 speed DT Swiss/Shimano Ritchey Comp 108 176 Kč 15042g
Shimano GRX 600 2x11 speed DT Swiss Ritchey Comp 121 619 Kč 14567g
Shimano GRX 810 2x11 speed DT Swiss Ritchey Comp 132 544 Kč 14413g
Shimano GRX 815 Di2 2x11 speed DT Swiss Ritchey WCS 167 118 Kč 14225g

Konfigurujete pouze rám. Pro Vaši lepší představu Vám zobrazujeme celé kolo.

OK

BIG BANG

GRAVEL disk. brzdy

CENA KOLA
od 108 176 Kč
se sestavou
Shimano GRX 400 2x10 speed DT Swiss/Shimano Ritchey Comp
X

Nezávazná poptávka

Vyplňte následující položky, abychom Vás mohli zpětně kontaktovat.

 
 

text

OK

BIG BANG GRAVEL disk. brzdy

Tandemové kolo aneb kolo, na kterém jedou dva cyklisté, kteří společně šlapou. Na tandemech jezdí víceméně dva typy lidí. Ti, kteří naprosto propadli kouzlu tandemového šlapání, a stali se jeho vyznavači a fanoušky. A pak ti, pro které je tandemové kolo jediná možnost pohybu či aktivního sportu vzhledem k jejich hendikepu.  V tomto druhém případě nejčastěji sedí za pilotem slepý či jinak hendikepovaný jezdec.  

Postavit tandemové kolo vyžaduje značně individuální přístup zejména v jeho geometrii a konstrukci. Je nutné skloubit dohromady dvě velikosti rámů tak, aby výsledek vyhovoval oběma jezdcům.  Duratec díky vlastní zakázkové výrobě a především bohatým a dlouholetým zkušenostem s tandemáři dokáže vyladit a navrhnout geometrii rámu, následně rám vyrobit a samozřejmě i sestavit kompletní dvojkolo. Duratec je oficiálním partnerem mnoha národních reprezentací hendikepovaných sportovců po celém světě.  Reprezentanti Austrálie,  Holandska, Brazílie,  Irska, Řecka, Ruska, Belgie, Rakouska, Německa, Španělska  … a mnozí další jsou tou nejlepší referencí našich výrobků.

Big Bang G9

Big Bang G9 je gravel tandem určený pro náročnější terén typu štěrkových a polních cest, avšak nesoucí výhody silniček. Gravelové kolo všeobecně, které svojí výbavou stojí mezi horským a silničním kolem a jezdcům umožňuje poznat těžší terén a bez obav z defektu a na silnici letí při výkonu dvou jezdců jako šíp.

Ke stavbě tandemového rámu jsou použity, tak jako na všech tandemech zn. DURATEC, trubky velkého průměru z hlinikové slitiny 7020T6. Velké průměry trubek zajišťují vysokou tuhost rámu a efektivně odolávají namáhání ve směru krutu, což je zejména u tandemu, který má délku rámu okolo 1,5 metru velmi důležitý parametr. Celkově se jedná po stránce pevnosti a tuhosti o velmi kvalitní rám a to je důvodem jeho oblíbenosti po celém světě.

Duratec pro tento model vyrábí zcela unikátní dvojpřevodník určený výhradně pro kliky Shimano GRX, jehož montáží je zaručeno uložení pohonu tj. obou řetězů na pravé straně. Velikost propojovacího převodníku je 31 zubů a řadící převody ve dvou variantách a to 46-31 nebo 48-31. Při výběru elektronického řazení upravíme rám tak, aby bylo možné kabeláž Shimano Di2 vést prostorem uvnitř rámu. Baterie je integrovaná do sedlovky zadního jezdce. Všechny dostupné varianty a aktuální ceny najdete níže v detailech či na stránce Konfigurace. 

Standardní vybavení
excentrický střed pro napnutí řetězu mezi středy, 1+2 páry vložek pro košík (přesný počet dle velikosti rámu), vyměnitelný držák přehazovačky Syntace, podsedlová objímka pr. 31,8 mm, provedení pro kotoučové hydraulické brzdy ovládané pilotem, hlavové složení 1 1/8” - 1 1/2" FSA ORBIT IS; zadní patky pro pevnou osu rozměru 142x12 mm; umístění pohonu pouze na pravou stranu; mechanické řazení

Extra provedení
úprava geometrie základních velikostí podle postav jezdců; dvoubarevné provedení dle možnosti konfigurátoru (speedline); příprava pro uchycení blatníků a nosiče; provedení pro elektronickou sadu Shimano Di2 nebo eTap

Připojovací rozměry
geometrie rámu pro vidlici Duratec s výškou 397 mm, vidlice Duratec F02 je vybavena pevnou osou 100/15 mm Sram Maxle, uchycení přední brzdy Post Mount, sloupek vidlice 1-1/8"÷1 1/2", délka sloupku 320 mm, rám pro průměr kol 28" (622), šíře zadní stavby Syntace X12 - 142x12 mm pro pláště maximální šíře 45mm, maximální průměr brzdového kotouče vzadu 180mm, uchycení zadní brzdy post mount, mechanické řazení; průměr sedlovky 27,2 mm

Geometrie rámu - Stáhněte si tabulku s geometrií rámu zde 

Big Bang G9

Přední vidlice DURATEC F02 je vyrobená z hliníkové slitiny 7005T6, sloupek kónický 1-1/8“-1-1/2“, průměr korunky 50 mm, váha 720g. Vidlice je pro gravel tandem Big Bang G9 je nabízena pro diskovou brzdu s uchycením postmount. Uchycení přední kola na pevnou osu 100/15 mm. Na přání zákazníka lze vyrobit s přípravou uchycení pro přední nosič a blatník.

Big Bang G9 Big Bang G9

▲ Detail na propojovací převodník umístěný u pilota. Počet zubů propojovacích převodníků je 31 zubů. Převodový propojovací poměr 1:1. Převodníky byly vyvinuty firmou DURATEC a jsou určeny výhradně pro DURATEC tandemy, který je ve své dílně vyrábí CNC frézováním. Tandemové kliky Shimano GRX jsou opatřeny karbonovým krytem, který je též vyráběný přímo v Duratec.

▲ Detail převodníků umístěných u spolujezdce. Speciálně navržený dvoupřevodník pro propojení středů šlapání obou jezdců ve velikosti 31 zubů a převodovém poměru 1:1. Všechny převodníky se vyrábí CNC frézováním přímo ve firmě DURATEC. Převody pro řazení jsou umístěny u spolujezdce a nabízíme je ve dvou variantách 46-31 a 48-31 zubů.

Big Bang G9 Big Bang G9

▲ Velmi často diskutovaným tématem v tandemové cyklistice je tuhost rámu a odolnost na krut. Tandemové rámy jsou mnohem delší a mají vyšší nároky zejména na krut. Rám Big Bang dosahuje vysoké torzní tuhosti díky své konstrukci a zejména použitým trubkám z hliníkové slitiny 7020T6 velkých průměrů. Spodní a středová trubka mají pr. 52 mm. V místech středu jsou trubky speciálně tvarovány, aby odolávaly vysokému zatížení.

▲ Detail levé zadní patky navržené pro pevnou osu Syntace X12 (142x12mm) určené pro uchycení zadní brzdy systémem postmount. Pravá patka je uzpůsobena pro montáž vyměnitelné koncovky Syntace, která je součástí rámu.  

Big Bang G9 Big Bang G9

▲ V případě přání zákazníka je možné rám připravit pro uchycení zadního i předního nosiče. Fotografie (nahoře i dole) znázorňuje nýty se šroubem připravené pro montáž zadního nosiče, který je ve spodní části uchycen též do připraveného závitu v pravé zadní patce. Optimální průchodnost kola v zadní stavbě je pro pláště 40-45 mm.

Big Bang G9 Big Bang G9

▲ Kabeláž Di2 je vedena prostorem uvnitř rámu. Baterie je umístěna v sedlové trubce druhého jezdce. Elegantní vstupy přes gromety fixují kabely v rámu. Elektronické řazení Di2 je pro tento typ kola velmi populární.

Loading...
custom messageOKclose
Používáme sušenky
Pro vylepšení vašeho zážitku při procházení webu používáme cookies [sušenky].
Velmi nám také pomáhají v efektivnějším prodeji.
Nastavení cookies
X
Soubory cookies byly navrženy tak, aby byly spolehlivým mechanismem, pomocí kterého si webové stránky zapamatují informace nebo zaznamenají aktivitu uživatele při prohlížení. Používáme je, abychom zajistili spolehlivost a bezpečnost našich stránek, sledovali jejich výkonnost a zprostředkovali personalizovaný nákupní zážitek a cílenou reklamu. Jejich povolením nám pomůžete v jejich vylepšování a efektivnějšímu prodeji.
Tyto cookies jsou vyžadovány pro správnou funkčnost našich webových stránek a v našem systému je nelze vypnout.

Dotčené služby:
_GRECAPTCHA - Cookies pro ochranu proti spamu
PHPSESSID, user_pref, last-product-category, collapse-filter - Systémové Cookies
Tyto cookies jsou určené pro analýzu výkonu webu a pomáhají nám zlepšovat služby a obsah který vám nabízí.

Dotčené služby:
Google Analytics
HotJar
Tyto cookies jsou určené pro cílenou reklamu na nemovitosti, které by Vás mohli v budoucnu zajímat. Tyto marketingové soubory cookie budou použity pouze s vaším souhlasem.

Dotčené služby:
Google Ads
Seznam.cz
Facebook